اخبار و مقالات

چاپگر سه بعدی

چاپگر-سه-بعدی

تکنولوژی بوجود آمده توسط چاپگر سه بعدی و یا به عبارتی پرینتر سه بعدی ، باعث شده تا برخی ایده ها ، بسیار راحتتر به واقعیت پیوند بخورند . امروزه کسب درآمد با این تکنولوژی برای ابزارات در ابعاد کوچکتر ، بسیار رایج شده است .

چاپگر سه بعدی

چاپ سه بعدی یک فرآیند تولید افزودنی است که یک شی فیزیکی را از روی یک طرح دیجیتال ایجاد می کند . این فرآیند با گذاشتن لایه‌های نازکی از مواد به شکل مایع ، پودر پلاستیک ، فلز یا سیمان و سپس ذوب لایه‌ها روی یکدیگر کار می‌کند . چاپ سه بعدی (سه بعدی) یک فرآیند تولید افزودنی است که در آن یک شیء فیزیکی از یک طرح دیجیتال با چاپ لایه های نازک مواد و سپس ذوب آنها با یکدیگر ایجاد می شود . برخی از صنایع مانند تولیدکنندگان سمعک ، تولیدکنندگان خطوط هوایی و خودروسازان ، از پرینت سه بعدی برای ایجاد نمونه های اولیه و تولید انبوه محصولات خود با بکارگیری اسکن های سفارشی ، استفاده می کنند . در حالت کلی فناوری پرینت سه بعدی که توسط پرینتر سه بعدی و یا به عبارتی چاپگر سه بعدی انجام می شود ، بهره وری تولید را افزایش می دهد و امکان تولید و واقعی کردن انواع ایده ها را میسر می کند . در واقع این فناوری برای تولیدکنندگان قطعات و ابزار در مقیاس کوچک ، بسیار سودمند است زیرا هزینه‌ های آنها را کاهش می‌دهد . برای کار با این پرینتر ها می توان از انواع فیلامنت ها و بر اساس نیاز استفاده کرد .

چاپگر-سه-بعدی

یکی از گزینه های پرطرفدار امروزی برای کسب درآمد فروش محصولات چاپ سه بعدی است ، از این رو افراد کار با پرینتر سه بعدی …

مصارف صنعتی

سازندگان خودرو و هواپیما در تولید قطعات سه بعدی پیشتاز هستند و از این فناوری برای ایجاد تغییرات در طراحی و تولید بدنه استفاده می کنند . برای مثال بوئینگ در ساخت هواپیمای 787 دریم لاینر خود از قطعات تیتانیومی ساخته شده توسط چاپگر سه بعدی استفاده می کند . چندین شرکت نیز از فناوری چاپ سه بعدی در بسیاری از صنایع استفاده می کنند . در علوم پزشکی از پرینت سه بعدی برای سفارشی سازی ایمپلنت ها استفاده می شود . پیش بینی می شود که در آینده ، اندام ها و اعضای بدن ممکن است با استفاده از تکنیک های چاپ سه بعدی ایجاد شوند . در دنیای مد نیز برند های ؛ نایک ، آدیداس و نیو بالانس از پرینت سه بعدی برای تولید کفش های خود استفاده می کنند . در صنعت ساخت و ساز ، شرکت ها در سراسر جهان در حال دستیابی به موفقیت در ایجاد متریال های مورد نیاز ساخت خانه ، توسط پرینتر سه بعدی هستند . تولید سمعک چاپ سه بعدی نیز بسیار مرسوم است . شنوایی سنج ها می توانند از اسکنرهای سه بعدی برای ایجاد یک نمونه اولیه سفارشی استفاده کنند .

کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

همانطور که بالاتر متوجه شدید ، موارد درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی تنوع و فراوانی زیادی داشته و بیشتر افراد برای تولید قطعات در ابعاد کوچکتر از آن استفاده می کنند . برای این امر بایستی فردی که این قصد را دارد ، هزینه و ملاحضات اولیه را در نظر بگیرد . در واقع ارزش درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی را ، جامعه ی نیازمند محصولات آن ؛ با سفارشی کردن محصول جهت حل مسائلشان ، مشخص می کنند . ارزش واقعی کار با چاپگر سه بعدی ، در پتانسیل تبدیل ایده ها به واقعیت ملموس نهفته است و آنها را به یک دارایی با ارزش برای علاقه مندان ، متخصصان و صنایع تبدیل می کند و آینده ای را شکل می دهد که با تخیل و پیشرفت تکنولوژی رو به جلو هدایت می شود . اشخاص اکثرا تنها به دلیل درآمدزایی این حرفه را در پیش نمی گیرند ، چرا که چاپگر سه بعدی و یا به عبارتی پرینتر سه بعدی اغلب برای نیاز های شخصی با صرفه تر می باشد . اما لازم به ذکر است ، در مواردی که مشکلات جامعه ی هدف تنها با محصولات پرینتر سه بعدی حل می شود ؛ این حرفه می تواند درآمد زا باشد .

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *