اخبار و مقالات

کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری

کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری

ارتباط پرینتر های سه بعدی و معماری

در زمان های گذشته، یک فردی که شغل معماری داشت. مجبور بود نقشه ها را بر روی کاغذ پیاده کرده و در معرض دید دیگران بگذارد. درقدم بعد، فردی که از روی این نقشه ها پلان به دست می آورد، باید از روی این نقشه ها، ماکت مکانی بسازد. در قدم آخر، ساخت ساختمان از روی ماکت آغاز می گشت. تجربه ثابت نموده که ساخت ماکت ها، ساعتها و روز ها زمان می برد. و در نهایت نیز آن طور که در ذهن بود، نمی گشت. اما به لطف کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری مقدرا قابل توجهی در زمان صرفه جویی می گردد.

طراحی معماری ساختمان با پرینتر سه بعدی

در صورتی که می‌ توانید در نرم افزار اتوکد مدل‌ سازی نمائید. به آسانی می‌ توانید به کمک پرینتر سه بعدی برای خود، طرحهای مختلف را به وجود آورید. شما قادر خواهید بود همه زاویه های طراحی خود را دیده و آن ها را کاملا دقیق ارزیابی نمائید.

به منظور طراحی مدل به صورت سه بعدی طبیعی، کافی است که هر معمار از نرم افزار های مربوط یه رشته معماری همچون 3dmax و archicad استفاده نماید. و بعد آن را به نقشه منتقل نماید. بعد از مرحله طراحی و انتقال طرح به دستگاه، نیاز است بدانید که چه مدلی به ساخت می رسد. به طور معمول، این مدل از سرامیک ساخته شده است.

در این بخش کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری آشکار می گردد. دستگاه پرینت سه بعدی بر پایه فایل های دریافتی، لایه های سرامیکی را روی هم گذاشته و مدلی متناسب با آن به وجود می آورد. نکته اصلی این می باشد که می توان برای همه مدل یا بخش هایی از آن، رنگ تبیه نمود و روی آن تنظیم نمود.

کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری

مزایای کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری و ماکت سازی

با کمی دقت به اطراف و جهانی که در آن زندگی می کنیم و کمی علاقه به فناوری های جدید به تاثیر کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری و دیگر زمینه ها پی می بریم. در این بخش، تعدادی از این مزیت ها و کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری را برای شما آورده ایم. با سارای3D همراه باشید:

  1. طراحی راحت و ساده
  2. چاپ نمونه واقی طرح
  3. طراحی اختصاصی
  4. ماکت سازی در زمان کمتر
  5. استفاده بهینه در معماری

اگر می خواهید این مزایا و کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری را دقیق تر درک کنید به ادامه این بخش از مقاله کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری مراجعه نمائید.

طراحی راحت و ساده

در تولید ماکت، اشخاص قادر می باشند. به جای مداد و طرحهای دستی، نرم افزار طراحی پرینتر سه بعدی را به منظور چاپ مدل ها و طرحهای خود بکار ببرند. پرینتر های سه بعدی به معماران یاری می رساند تا از آغاز، مدلی با قطعه های متحرک سه بعدی به وجود آورند که می تواند به عنوان جایزه یا قسمت های نمایشی در نمایشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد.

چاپ نمونه واقعی طرح

از کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری می توان نشان دادن تصویری طراحی تازه در قیاس با شیوه های قبلی را نام برد. به کمک پرینتر های سه بعدی قادر هستیم مدل و طراحی خود را به صورت عینی مشاهده کنیم. طراحان می توانند با پیاده کردن طرح به وجود آمده به وسیله دستگاه های پرینتر سه بعدی و استفاده از عنصر های واقعی این دستگاه ها که به طراحی ختم می گردد، از این تکنولوژی به منظور ارائه ایده های نو خود به ارائه دهندگان استفاده کنند. این روش ها طراحان را قادر می سازد تا این کار ها را راحت تر انجام دهند.

طراحی اختصاصی

شرکت های معماری به ساخت خانه رویایی مشتری به کمک ابزار های طراحی سه بعدی می پردازند. به یاریپرینتر های سه بعدی، معماران می توانند مدل ها و تقلید هایی از چیزی در نظر دارند، به وجود آورند. بدین روش، درک مسئله های مرتبط به طراحی آن ها را ساده تر می سازد.

همانطور که در این بخش از مقاله کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری گفتیم، پرینتر های سه بعدی به این ایده کمک زیادی نموده اند و موجب گشته اند ساختمان هایی حتی با طرحهای عجب جذاب به وجود آیند.

ماکت سازی در زمان کمتر

یکی از بهترین مکان ها برای چاپ ماکت است. هر مدل مجهز به یک چاپگر کوچک است که در محل مورد نظر کار می کند و در صورت نیاز می توان از آن استفاده کرد. چاپ هر چیزی در هر زمانی امکان پذیر است، اگرچه انجام این فرآیند چاپ در شب ها و آخر هفته ها که استرسی در شبکه وجود ندارد کارآمدتر است.

استفاده بهینه در معماری

پتانسیل پرینترهای سه بعدی در صنعت مدل سازی نشان داده شده است. زمانی که آنها صرفه جویی می کنند، توانایی آنها در شبیه سازی اشکال و اشکال پیچیده و انعطاف پذیری آنها در ایجاد نمونه های اولیه به این معنی است که آنها آینده تولید را در زمینه های مهندسی، معماری، هنر و طراحی نشان می دهند.

کسب در آمد معماری به وسیله پرینتر سه بعدی

یکی از ایده های خیلی نو و با استقبال بالا، تولید مدلی برای دانش آموزان و دیگر مجموعه ها به کمک پرینتر های سه بعدی می باشد. دلیل موفقیت این ایده از آن جهت می باشد که پرینتر فیلامنت سه بعدی خیلی هم هزینه و مقرون به صرفه می باشد. تولید با جزییات و دقت بسیار قابل قبولی انجام شده است که به وسیله طراح بنا به خواست خود قابل تغییر می باشد.

کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *