اخبار و مقالات

خرید پرینتر سه بعدی رزینی

خرید پرینتر سه بعدی رزینی

برای خلق قطعات سه بعدی شگفت انگیز می توان از پرینتر سه بعدی استفاده کرد ، با خرید پرینتر سه بعدی رزینی می توان قطعات و وسیله های دلخواه را تولید کرد . چاپ های سه بعدی که پرینتر تولید می کند نیاز دارند تا اعمالی بر روی آن ها انجام شود که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد ، همچنین در ادامه با طرز کار این پرینتر آشنا خواهید شد .

خرید پرینتر سه بعدی رزینی

پرینت سه بعدی رزین یک اصطلاح کلی است که فوتو پلیمرهای مایع را لایه به لایه تبدیل به یک جسم جامد می کند . پرینت سه بعدی رزین از اصل فوتو پلیمریزاسیون برای ایجاد اجسام استفاده می کنند . این پرینتر ها بر اساس یک کد عمل می کنند ، ( یا اینکه یک ماشین ، مدل را مستقیماً از روی یک مدل دیجیتال آپلود شده ایجاد می کند ) . ماده ی استفاده شده در آن ؛ رزین های UV یا نور روز ( فتوپلیمر ) می باشد .
مواد در بخش خمره مانند پرینتر ( مخزن حمام / رزین ) ذخیره می شود . فوتوپلیمریزاسیون در واقع واکنش شیمیایی یک ماده مایع است که در اثر نور ( UV ، لیزر و غیره ) خواص آن تغییر می کند . اصطلاح علمی چنین مایعاتی ، فوتوپلیمر یا رزین های فعال شده با نور است که در چاپ سه بعدی به آنها فقط رزین می گویند . بعد از کار با پرینتر سه بعدی رزینی و تحویل گرفتن چاپ ها ، لازم است بر روی ان ها اعمالی صورت گیرد که در ادامه توضیح خواهیم داد . برای خرید پرینتر سه بعدی رزینی ، بهتر است این اطلاعات را در نظر بگیرید .

خرید پرینتر سه بعدی رزینی

پرینتر سه بعدی Anycubic مدل Photon Mono M5s Pro یکی از پرینتر های سه بعدی با سرعت پرینت بالا و رزولوشن 14K، دارای سیستم کنترل دما و …

اعمال لازم برای چاپ های رزینی

در مقایسه با سایر روش‌ های پرینت سه بعدی ، چاپ رزین فناوری‌ ای است که همیشه نیاز به پس پردازش دارد . پس از خرید پرینتر سه بعدی رزینی با داشتن شناخت از مراحل کار می توانید بهترین نتایج را از دستگاه بدست بیاورید . مراحل اولیه برای یک شی تازه چاپ شده عبارتند از ؛ شستشو : برای حذف باقی مانده رزین های خشک نشده از چاپ لازم است . برای انجام این کار ، چاپ ها حداقل بر روی برخی از حوله های کاغذی قرار می گیرند تا خشک شوند . درمان اشعه ماوراء بنفش : برای تقویت و جامد شدن بهتر ، چاپ ها در معرض نور خورشید یا لامپ UV قرار می گیرند . در حین پرینت ، هر لایه فقط برای چند ثانیه در معرض نور قرار می گیرد . علاوه بر مراحل پس از پردازش ذکر شده ، پرینت های رزین می توانند پردازش های اضافی را نیز طی کنند ، همچون ؛ سنباده زدن : سطح را صاف و یا مات می کنند ، می توان آن را با ابزار سنباده خشک یا سنباده مرطوب انجام داد . همچنین می توان به کاغذ های سنباده معمولی ، آب ، مایعات خاص و یا پولیش اضافه کرد ، سنباده مرطوب می تواند سطح صاف تری به چاپ بدهد . نقاشی : با طیف وسیعی از رنگ ها و طح ها می توان انجام داد . پولیش : استفاده از ترکیبات ویژه برای شفاف‌ تر و صاف‌ تر شدن سطح انجام می‌شود . این مرحله برای به دست آوردن یک نتیجه شفاف بسیار مهم است . در ادامه طرز کار پرینتر سه بعدی را بیشتر توضیح خواهیم داد .

طرز کار پرینتر سه بعدی رزینی

ابتدا باید مخزن رزین به صورت دستی و یا خودکار با مواد رزین پر شود . اگر متخصص ، رزین را به صورت دستی پر می کند ، باید مراقب باشد که از تماس ماده با پوستش جلوگیری کند زیرا ممکن است برخی از رزین ها سمی باشند . دستگاه از سکوی ساخت پایین می آید (یا بلند می شود) تا یک لایه نازک از رزین ایجاد کند که صفحه ساخت را لمس می کند . یک منبع نور ، الگوی یک لایه را در رزین می کشد و باعث جامد شدن آن می شود . پلت فرم حرکت می کند تا به رزین خشک نشده ( غیر جامد ) اجازه دهد تا از آن عبور کند و یک لایه نازک جدید در بالای صفحه تشکیل دهد . اگر دستگاه مجهز به یک غلتک باشد ، آن را در سراسر چاپ یا محصول عبور می دهد تا مطمئن شود که رزین کاملاً روی قالب قرار گرفته است . مراحل تا زمانی که کل شی تشکیل شود تکرار می شود . پس از تکمیل فرآیند ، شی از دستگاه جهت انجام اعمال پس پردازش خارج می شود . با خرید پرینتر سه بعدی رزینی برای پروژه و یا کسب و کارتان ، از دیدن طریقه ی کارکرد دستگاه شگفت زده می شوید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *