اخبار و مقالات

پرینتر سه بعدی رزینی

پرینتر سه بعدی رزینی

سال ها، هیاهوی پرینت سه بعدی، مخاطبان را در مطبوعات اصلی جذب می کرد. امروزه پرینتر های سه بعدی با مدل های جدیدی وارد بازار شده اند. پرینتر سه بعدی رزینی جزء مناسب ترین پرینتر هایی است می توانید تهیه کنید. پرینتر سه بعدی رزینی برای خانواده فن آوری های تولید افزودنی است که فوتوپلیمر های مایع را لایه به لایه تبدیل به یک جسم جامد می کند.

پرینتر سه بعدی رزینی

از آن جایی که پرینت سه بعدی همچنان ارزان تر و در دسترس تر می باشد، پرینتر سه بعدی رزینی به گزینه ای محبوب برای هر کسی که علاقه مند به ساخت مدل های بسیار جزئی می باشد تبدیل شده است که با استفاده از پرینتر سه بعدی FDM با تغذیه رشته ای امکان پذیر نیست. این پرینتر های رزین سه بعدی MSLA معمولا یک محور حرکتی دارند و این سیستم مکانیکی ساده به این معنی است که این ماشین ها را می توان به طور مرتب با قیمت کمتر از 300 دلار پیدا کرد. با مدل های بسیار موجود در بازار، ما این لیست را تهیه کرده ایم تا به شما کمک کنیم بهترین پرینتر سه بعدی رزینی را در سایت ما برای خود پیدا کنید. همچنین بهترین پرینترهای سه بعدی رزینی با همراه داشتن رزینی مانند رزین پرینتر سه بعدی فروزن 4K آکوا خاکستری قادر به ساخت مدل هایی با وضوح بالا با پخت رزین مایع با استفاده از منبع نور UV هستند. این فرایند MSLA  از یک LCD پوشاننده برای مسدود کردن انتخابی اشعه ماورائ بنفش براساس پیکسل به پیکسل استفاده می کند و به این پرینترها اجازه می دهد تا مدل هایی با وضوح 0/035 میلی متر در محورهای XY ایجاد کنند.

پرینت سه بعدی با رزین چیست ؟

پرینت سه بعدی رزین نوعی فرآیند تولید افزودنی است که از مواد رزین فوتوپلیمر مایع برای ایجاد اجسام بسیار دقیق، دقیق و پیچیده استفاده می کند. لایه به لایه، رزین مایع به طور انتخابی توسط یک منبع نور مانند لیزر یا پروژکتور در یک پرینتر رزینی به شکل جامد تبدیل می شود. پرینت رزین یک عنوان رسمی برای کل گروه نیست، اما از آن جایی که این دستگاه ها با مواد رزین کار می کنند، روش ساده تری برای توصیف همه آن ها است. جواهرات، مدل های دندانپزشکی، مدل های پیچیده برای نمونه سازی، و اقلام تولیدی در مقیاس کوچک اغلب با استفاده از پرینت سه بعدی رزین ایجاد می شوند. نرم افزار مورد استفاده برای پرینتر سه بعدی رزین بسته به سازنده و مدل متفاوت است. پرینتر سه بعدی رزینی یک گزینه عالی برای کاربردهایی است که به مقاومت کم تر و سطوح صاف نیاز دارند، مانند نمونه سازی سریع، ابزارالات، کمک های ساخت، مدل ها و قطعات استفاده نهایی با حجم کم و ..

مزایای چاپگر سه بعدی

در مقایسه با پرینترهای سه بعدی فیلامنتی، پرینتر های سه بعدی رزینی به خاطر سطوح صاف تر خود شناخته می شوند. این به این دلیل است که پرینت رزین می تواند تصاویری با جزئیات و وضوح بالایی تولید کند پرینترهای رزینی جزئیات فوق العاده ظریف و سطوح صاف را با پخت فتوپلیمر مایع با نور تولید می کنند.پرینت سه بعدی فیلامنت از فیلامنت پلاستیکی استفاده می کند که از طریق یک نازل داغ ذوب شده و اکسترود شده است. از سوی دیگر، پرینت سه بعدی رزین از یک ماده رزین مایع استفاده می کند که توسط اشعه ماوراء بنفش برای ایجاد اشیاء پخته می شود. در حالی که پرینت فیلامنت سریع تر است و پرینت هایی با استحکام کششی بالاتر ایجاد می کند،پرینت رزین معمولا بیشتر طول می کشد اما پرینت هایی با کیفیت بالاتر و جزئیات با پرداخت صاف تر تولید می کند. نوع پروژه ای که روی آن کار می کنید و نتیجه مطلوب در نهایت تعیین می کند که کدام یک برای شما بهترین است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *