اخبار و مقالات

فیلامنت مناسب قلم سه بعدی

فیلامنت مناسب قلم سه بعدی

قلم سه بعدی یکی از ابزار هایی است که به منظور اهداف مختلفی چون آموزش، ماکت سازی، عملیات پس پردازش و … استفاده می شود و به دلیل استفاده آسان و کاربردی که دارد بسیار محبوب شده است. فیلامنت مناسب قلم سه بعدی، بیشتر فیلامنت PLA و فیلامنت ABS هستند که بر اساس استفاده و نوع قلم انتخاب می شوند.

فیلامنت مناسب قلم سه بعدی

قلم های سه بعدی تقریبا از نوادگان پرینتر سه بعدی است که به جهت اسفاده های گسترده ای که دارند و همینطور کاربری های آسان تر آن ها در مقایسه با پرینتر های سه بعدی که بی نیاز به سیستم های بزرگ و جای گیر می باشند، در موارد گسترده ای توانسته اند مورد استفاده قرار بگیرند. متریال اولیه ای که در این قلم های سه بعدی استفاده می شوند، فیلامنت می باشند اما از میان انواع فیلامنت های موجود، کدام فیلامنت مناسب قلم سه بعدی است ؟ که در این مقاله از فروشگاه تجهیزات پرینتر سه بعدی سارای به آن می پردازیم. غالبا فیلامنت های PLA و ABS فیلامنت مناسب قلم سه بعدی است که البته فیلامنت های دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. موردی که باید در زمان انتخاب فیلامنت مناسب برای قلم سه بعدی در نظر بگیرید، نوع قلم می باشد. قلم سه بعدی در حالت کلی به دو دسته قلم سه بعدی دما بالا و قلم سه بعدی دما پایین تقسیم می شود. برای قلم سه بعدی دما بالا از قیلامنت های ABS و PLA استفاده می کنند و برای قلم سه بعدی دما پایین نیز که می تواند برای استفاده کودکان و همینطور آموزش مفید و کارآمد باشد، از فیلامنت PCL استفاده می شود.

تفاوت فیلامنت PLA و فیلامنت ABS

اگر از قلم سه بعدی نوع دما بالا استفاده می کنید، همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، باید از فیلامنت های PLA و ABS استفاده کنید که در انواع رنگ های مورد نیاز موجود می باشند. نکته ای که می تواند به شما به انتخاب فیلامنت مناسب قلم سه بعدی دما بالا از میان این دو فیلامنت کمک کند، شناخت تفاوت فیلامنت PLA و فیلامنت ABS می باشد. تفاوت هایی در میان این دو فیلامنت هست که می تواند راهنمای خوبی برای کار با این فیلامنت ها به همراه قلم سه بعدی باشد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

  • کیفیت کار نهایی به دست آمده با قلم سه بعدی که در آن از فیلامنت PLA استفاده شده است در مقایسه با فیلامنت ABS بیشتر است. فیلامنت ABS در طول پرینت و ذوب شدن بوی ناخوشایند و مضر را ساطع می کند و محصول تولید شده در آخر دچار جمع شدگی می شود ولی در فیلامنت PLA این مورد کمتر به چشم می خورد.
  • فیلامنت PLA استفاده راحت تر و روان تری نسبت به فیلامنت ABS دارد.
  • تنظیمات لازم برای دمای مورد نیاز در فیلامنت ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند. به این صورت که در قلم سه بعدی دما بالا در زمان استفاده از فیلامنت ABS دما باید بر روی 250 تا 260 درجه سانتیگراد نتظیم شود و در صورتی که فیلامنت PLA  را به عنوان فیلامنت مناسب قلم سه بعدی خود انتخاب کرده اید لازم است قلم سه بعدی را بر روی دمای 200 الی 210 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. در کنار تنظیمات دمایی قلم سه بعدی دما بالا، در زمان استفاده از فیلامنت PCL برای قلم سه بعدی دما پایین نیز، دمای استاندارد چیزی در حدود 100 الی 110 درجه سانتی گراد تعیین شده است.

قلم سه بعدی یکی از فناوری های نوین جهان می باشد که به کمک فیلامنت خارج شده از نازل قلم با دستان خود به راحتی چیزی که در ذهن دارید خلق کنید.

نتیجه مطلوب با انتخاب فیلامنت مناسب قلم سه بعدی

با شناخت کافی از دستگاه قلم سه بعدی خود و انجام تنظیمات به بهترین شکل و همچنین انتخاب و استفاده از فیلامنت مناسب قلم سه بعدی، می توانید به نتیجه های مطلوب در انتها دست پیدا کنید و همچنین به طول عمر قلم سه بعدی خود نیز منجرب شوید. قلم های سه بعدی دستگاه های بسیار مفید و کاربردی هستند که با تمرین های گسترده و کافی می توانید محصولات زیبا و حرفه ای بسازید به نحوی می توانید به کمک آن دستگاه به درآمئ نیز دست پیدا کنید . فیلامنت مناسب قلم سه بعدی که ممکن است با عنوان هایی چون خودکار سه بعدی یا ماژیک سه بعدی نیز به گوشتان خورده باشد، در انواع رنگ های مختلف در دسترس هستند که این تنوع رنگی سبب شده است محبوبیت آن ها چند برابر شود و بتوانند در مواردی چون ساخت اسباب بازی، تعمیرات وسیله های مختلف و همچنین عملیات پس پردازش محصولات پرینت شده سه بعدی مورد استفاده قرار بگیرند. با مراجعه به فروشگاه این سایت می توانید از انواع محصولات موجود در این حوزه دیدن نمائید و یا با تماس با شماوران سارای محصول مناسب خود را تهیه نمائید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *