اخبار و مقالات

قطعات مختلف در پرینتر سه بعدی

قطعات مختلف در پرینتر سه بعدی

یکی از فناوری های پر کاربرد و محبوبی که دربسیاری از صنایع از آموزش گرفته تا پزشکی و دندان پزشکی وارد شده است، پرینتر های سه بعدی است. قطعات مختلف در پرینتر سه بعدی تعبیه شده است که به دو بخش مکانیکی و الکترونیکی تقسیم می شوند که شناخت درست از اجزای مختلف آن می تواند به استفاده درست و مراقبت اصولی از دستگاه کمک کند.

قطعات مختلف در پرینتر سه بعدی

از آن جایی که شناخت اجزای تعبیه شده در یک فناوری و قطعه های مختلف آن می تواند باعث کسب درک کافی از نحوه کار با آن را فراهم آورد، پرینتر های سه بعدی نیز نیاز دارند به اندازه کافی به صاحبان خود معرفی شوند تا بتوانند بهترین کارآیی را به کمک افرادی که از آن ها استفاده می کنند داشته باشند. پرینتر سه بعدی از دو بخش مکانیکی و الکترونیکی ساخته می شود که قطعات مختلف در پرینتر سه بعدی در این دو بخش قرار می گیرند و هر کدام وظایف مشخصی در جهت پرینت سه بعدی محصول مورد نظر بازی می کنند و ایجاد هرگونه ایراد و نادرستی می تواند به ایجاد اختلال در نتیجه و حتی به وجود آمدن خسارت هایی برای افراد نمایند. در کنار قطعه های مکانیکی پرینتر سه بعدی، قطعه های الکترونیکی هستند که شامل مادربرد و برد کنترلر، هیت بد ،استپر موتور ،سنسور ،هیتر ، فن و … می شود که با کار کردن این دو بخش می توان به پرینت سه بعدی منجر شد.

قطعات مکانیکی در چاپگر سه بعدی

در فناوری پرینتر سه بعدی که امروزه استفاده های گسترده ای را در میان کاربران بسیاری از اصناف و کسب و کار ها به دست آورده است و علاوه بر استفاده از آن برای اهداف کسب در آمد برای مدل سازی کار های اولیه، پزشکی و حتی آموزش نیز مورد استفاده قرار می گیرند، از قطعه های مکانیکی مختلفی به منظور پیشبرد اهداف دستگاه پرینتر سه بعدی استفاده می شود. این اجرا شامل صفحه ساخت، فیلامنت، اکسترودر، چرخ دنده، کارتریج و نازل … می شوند. در ادامه این بخش تعدادی از اجزای مکانیکی که کمتر در این سایت به آن ها پرداخته شده است را معرفی می کنیم.  مواردی مثل نازل و … مواردی هستند که در بخش فروشگاه تجهیزات پرینتر سه بعدی سارای می توانید به راحتی آن ها را مشاهده کنید و یا با مشاوران این مجموعه تماس بگبربد و با عنوان کردن نوع دستگاه بهترین قطعه مورد نظر را تهیه نمائید. دقت داشته باشید که استفاده از لوازم جانبی در دستگاه می تواند به افزایش طول عمر دستگاه و بالا رفتن سطح کیفیت محصول ختم گردد.

نازل پرینتر سه بعدی برنجی CSA

نازل پرینتر سه بعدی برنجی CSA قطعه ای کوچک اما واجب موظف به فشار دادن مواد رشته ای یا همان فیلامنت به خارج را برای ایجاد یک شی سه بعدی می باشد.

صفحه ساخت چاپگر

در پرینتر های سه بعدی برای اینکه نازل بتواند موادی که حاصل از رزین یا فیلامنت ذوب شده را به خارج از دستگاه بفرستد و به آن شکل دهد، نیاز به سطحی دارد که به آن صفحه ساخت می گویند. نباید به صفحه ساخت که یکی از قطعات مختلف در پرینتر سه بعدی مهم می باشند ساده نگاه کنید. این صفحه ساخت از بخش های مختلفی مثل یک صفحه‌ی شیشه‌ ای، المنت گرم کن و موادی که به قطعه‌ ی پلاستیکی مورد ساخت اجازه می‌دهد تا به صفحه‌ ی ساخت بچسبد و … تشکیل می شود. اهمیت داشتن یک صفحه ساخت در پرینتر سه بعدی  به این جهت است که این سطح صاف اولین بخشی است که مواد خارج شده از نازل بر روی آن می نشینند تا تا با سرد شدن مواد، محصول نهایی شکل بگیرد. جنس های مختلف صفحه ساخت هستند که هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارند. مثلا صفحه ساخت از جنس شیشه که رایج ترین نوع می باشد، آلومینیوم، ورق PEI و …

اکسترودر از قطعات مختلف در پرینتر سه بعدی

 در پرینتر های سه بعدی که از فیلامنت برای ساخت محصولات مختلف استفاده می شود، اکسترودر هایی هستند که موظف به فیلامنت در آن جا ذوب می شود و سپس به کمک نازل به خارج از آن بر روی صفحه ساخت قرار می گیرد. برای درک پایه ی کار اکسترودر ها می توان چسب های تفنگی را نامم برد که چسب جامد را با گرمای تولیدی در چسب تفنگی ذوب می کنند و از نوک چسب که همانند نازل پرینتر سه بعدی است از دستگاه خارج می کند. در حالت کلی اکسترودر ها از دو قسمت سرد و بخش گرم ساخته می شوند. اکسترودر از یک موتور تشکیل شده است که فیلامنت را به درون خود می‌ کشد و به سمت دیگر اکسترودر هدایت می‌ کند. بخش گرم گرم اکسترودر آن محلی می باشد که فیلامنت ذوب می‌ شود و از اکسترود به بیرون جریان پیدا می ‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *