اخبار و مقالات

کار با پرینتر سه بعدی خانگی

کار با پرینتر سه بعدی خانگی

یکی از گزینه های پرطرفدار امروزی برای کسب درآمد فروش محصولات چاپ سه بعدی است ، از این رو افراد کار با پرینتر سه بعدی خانگی را آموخته و با تامین مواد اولیه ای چون ؛ پلاستیک ها ، پودر و رزین شروع به تولید محصولات پرفروش امروزی می کنند .

کار با پرینتر سه بعدی خانگی

همانطور که تصور می کنید کار با پرینتر سه بعدی خانگی آسان است . قبل از خرید پرینتر سه بعدی رزینی مطمئن شوید با آن به خوبی کار خواهید کرد . ابتدا طرح خود را برای چاپ سه بعدی آماده کنید ، در این مرحله بایستی مواد خود را انتخاب کرده باشید . این طرح را ممکن است خودتان با استفاده از CAD ( طراحی به کمک کامپیوتر ) طراحی کرده باشید . قبل از شروع چاپ ، باید طرح خود را به “مختصاتی” ترجمه کنید که چاپگر سه بعدی توانایی درک آن را دارد ، و همچنین پارامترهای مهمی مانند ماده ای که با آن چاپ می کنید را به آن تعریف کنید . در قدم بعدی چاپگر خود را راه اندازی کنید ، در صورت تمایل می توانید از قبل این مرحله را انجام دهید . اما قبل از شروع چاپ ، مطمئن شوید که مواد مناسب بارگذاری شده اند . چاپگرهای سه بعدی به شما این امکان را می‌دهند که اندازه‌های مختلف نازل را انتخاب کنید . با نازل کوچک‌ تر ، چاپ‌ های دقیق‌ تر و با نازل بزرگ‌ تر ؛ چاپ ها سریعتر ایجاد می شوند . فایل خود را به چاپگر ارسال کنید : هنگامی که آماده شروع شدید ، باید فایل را به چاپگر سه بعدی خود برسانید . بایستی فایل را روی یک دستگاه ذخیره سازی داده ( مانند درایو USB ) بارگذاری کرده سپس آن را در چاپگر قرار دهید و چاپ خود را از طریق رابط چاپگر شروع کنید . گزینه دیگر ارسال کار از راه دور به یک چاپگر فعال شبکه از طریق شبکه محلی یا ابر است . آموزش کار با پرینتر سه بعدی بسیار ساده و راحت می باشد .

کار با پرینتر سه بعدی خانگی

پرینتر سه بعدی خانگی یک فرصت مناسب برای افراد خلاق و علاقمند به کسب درآمد در محیط خانگی فراهم می‌کند.

مواد اولیه ی لازم

مواد پرینت سه بعدی می توانند بسیار متفاوت باشند ، که غالبا شامل ؛ پلاستیک ، پودر ، رزین ، فلز و فیبر کربن می شود . برای کار با پرینتر سه بعدی خانگی به مواد زیر نیازمندید .

  • پلاستیک ها : از بین تمام مواد خام برای چاپ سه بعدی که امروزه استفاده می شود ، پلاستیک رایج ترین آن است . اغلب برای تولید اسباب بازی های پلاستیکی و لوازم خانگی استفاده می شود . این ماده مقرون به صرفه بوده و مقاومت و زیبایی های ظاهری زیادی دارد . معمولاً با چاپگرهای FDM ساخته می شوند . از انواع پلاستیک های رایج مصرفی در این صنعت می توان به ؛ پلی لاکتیک اسید (PLA) ، اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) ، پلاستیک پلی وینیل الکل (PVA) ، پلی کربنات (PC) اشاره کرد .
  • پودرها : پرینترهای سه بعدی پیشرفته امروزی از مواد پودری برای ساخت محصولات استفاده می کنند . در داخل چاپگر ، پودر ذوب شده به صورت لایه لایه پخش می شود . پودرها می توانند از منابع و مواد مختلفی تهیه شوند ، اما رایج ترین آنها عبارتند از : پلی آمید ( نایلون ) و آلومید .
  • رزین ها : یکی از مواد محدود کننده و در نتیجه کمتر مورد استفاده در پرینت سه بعدی رزین است . در مقایسه با سایر مواد سه بعدی قابل اجرا ، رزین انعطاف پذیری و استحکام محدودی را ارائه می دهد . رزین ساخته شده از پلیمر مایع ، با قرار گرفتن در معرض نور UV به حالت نهایی خود می رسد . از انواع رزین ها می توان به رزین قابل رنگ کردن و رزین شفاف اشاره کرد .
  • فلزات : محصولات پرینتر سه بعدی لزوما از جنس پلاستیک نخواهد بود و برای داشتن محصولات فلزی نیز از این روش استفاده می شود . که این روش از فرآیند ( DMLS ) استفاده می کند .

درآمدزایی با پرینتر سه بعدی خانگی

برای این کار لازم است علاقه و تعهد خود را به درآمد زایی از این کار را بسنجید . زیرا ممکن است پس از مدتی از کار با پرینتر سه بعدی خانگی خوشتان نیامده و آن را نصفه بگذارید . سپس شروع به بازاریابی کرده و ارزیابی کنید که چه محصولاتی فروش بالایی دارند . در حالت کلی اغلب محصولات پرینتر سه بعدی فروش بالایی دارند . امروزه لوازم جانبی گوشی همچون نگهدارنده ی گوشی و قاب آن پلاستیکی بوده و با پرینتر سه بعدی ساخته می شوند . قاب های گوشی به دلیل با اهمیت بودن تلفن همراه فروش بالایی دارند . اکسسوری ها و آویزه های رزینی از دیگر موارد پر فروش تولید شده با پرینتر ها هستند . تولید فریم و قاب عینک از دیگر موارد پرفروش تولید شده با پرینتر های سه بعدی است ، چرا که اهمیت دادن به سلامتی چشم ها و تهیه ی عینک برای محافظت از آن ها ضروری است . این ها مواردی از محصولات پرفروش چاپ سه بعدی است . پس از این بایستی با علم بازاریابی ، جامعه هدف خود را مشخص کرده و با فعالیت های هدفمند شروع به فروش محصولات خود کنید . در حالت کلی درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی بسیار راحت می باشد فقط کافی است اصول بازاریابی را آموخته و تعهد خود به کار را محکم کنید .

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *