دسته‌بندی نشده

خرید پرینتر سه بعدی در تبریز

خرید پرینتر سه بعدی در تبریز

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی در تبریز

امروزه دستگاه پرینتر سه بعدی محبوبیت خودش را در میان صنعتگران و شغل های دیگر به دست آورده است. از این رو ممکن است فکر خرید پرینتر سه بعدی در تبریز و یا سایر شهر های ایران به ذهن شما رسیده باشد. در ابتدا کمی پرینتر سه بعدی را بشناسیم. دستگاه پرینتر سه بعدی در واقع دستگاهی نزدیک به دستگاه های سی ان سی می باشد که می تواند یک فایل سه بعدی طراحی شده را به کمک نرم افزار های سه بعدی و یا اسکنر سه بعدی به یک شیء فیزیکی قابل لمس بدل نماید.

نکته ای که مهم است بدانید این است که خرید پرینتر سه بعدی در تبریز تنها قدم ابتدایی است. شما می بایست نحوه کار با دستگاه پرینتر سه بعدی را بدانید و البته ارتباط آن را با هنر و صنعتی که انجام می دهید را درک کنید. شما با خرید از مجموعه سارای3D، می توانید از خدمات آموزش اولیه و پشتیبانی فنی بهره ببرید، همچنین شما با ساخت حساب کاربری در سایت می توانید از تخفیفات ویژه خود در هر خرید استفاده نمایید.

نحوه کار پرینتر های سه بعدی که پس از خرید پرینتر سه بعدی در تبریز باید بدانید بدین صورت است که فایل سه بعدی بعد از اسلایس شدن و اعمال تنظیمات نحوه پرینت و انتقال آن به دستگاه و بارگذاری مواد مصرفی و یا همان فیلامنت، دستگاه شروع به کار نموده و مدل فیزیکی را بصورت لایه به لایه پرینت نموده و می سازد. یکی از کاربرد های پرینتر های سه بعدی، مدلسازی های اولیه و در پاره ای از موارد ساخت محصول نهایی است.

در حالت کلی می توان گفت که مهم ترین استفاده این پرینتر 3 بعدی، نمونه سازی اولیه محصول به منظور کنترل و عیب یابی محصول طراحی شده و بر طرف ساختن ایراد های احتمالی و در آخر تولید زیاد محصول به کمک سایر روش های تولیدی مثل ریخته گری و یا تزریق پلاستیک می باشد.

اساس کار پرینتر سه بعدی

دانستن چگونگی کار کردن دستگاه پرینتر سه بعدی در زمان خرید پرینتر سه بعدی در تبریز به شما در انتخاب دستگاه مناسب کمک خواهد کرد. بر عکس دستگاه های تولید قدیم که به روش سنتی کار می کنند، همچون دستگاه تراش و یا دستگاه فرز که قطعه سه بعدی با براده برداری و یا تراش فلز می سازد، در پرینتر سه بعدی، مدل سه بعدی با بار گذاری و یا اضافه نمودن مواد بر روی یکدیگر به وجود می آید.

این کار شباهت خیلی بالائی به کار ساختمان سازی و یا دیوار سازی به وسیله یک بنا دارد. به همان شیوه که بنا جهت ساخت دیوار، آجر ها را لایه به لایه بر روی یکدیگر قرار می دهد، در پرینتر های سه بعدی هم مواد به صورت لایه به لایه روی یکدیگر قرار می گیرند، تا در آخر مدل سه بعدی تولید شود. در پرینتر های سه بعدی با فناوری FDM، مواد و یا همان فیلامنت به وسیله اکسترودر به درون هیتر و یا گرم کن منتقل شده و در آنجا ذوب می شود و به وسیله نازل تزریق می شود.

پرینتر سه بعدی Creality 3D Ender 3 V2 3D

پرینتر سه بعدی Creality 3D Ender 3 V2 3D: جهت مشاهده این محصول FDM کلیک کنید.

مواد تزریق شده به کمک یک سیستم حرکتی بر روی صفحه و بر پایه یک برنامه از پیش تعریف شده تزریق می شود و این کار آن قدر به صورت تکراری انجام می گیرد تا قطعه سه بعدی کامل گردد. از همین جهت به آن تکنولوژی ساخت افزایشی و یا additive manufacturing گفته می شود. لازم به ذکر است که انواع گوناگونی از پرینتر های سه بعدی با فناوری های گوناگون وجود دارد که در این مقاله خرید پرینتر سه بعدی در تبریز به بررسی تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت.

قیمت پرینتر سه بعدی

یک موردی که می تواند خیلی در خرید پرینتر سه بعدی در تبریز تاثیرگذار باشد قیمت دستگاه پرینتر سه بعدی است. گاهی دانستن قیمت دستگاه می تواند به شما در خرید یا نخریدن دستگاه کمک کند. با توجه به بسیاری عامل ها برای مثال مدل و قابلیتهای اختصاصی دستگاه های پرینتر سه بعدی همچون وای فای ، لنز ، cnc ،  دوربین و …  قیمت خرید پرینتر سه بعدی در تبریز تعیین کی شود. از این رو نمی توان قیمت ثابتی برای آن ها ارائه نمود. به منظور دریافت قیمت خرید پرینتر سه بعدی در تبریز با مشاوران سارای تماس بگیرید. شماره تماس: 04134477038 و 09045412243

هزینه خدمات پرینتر سه بعدی

سوال دیگری که ممکن است در کنار خرید پرینتر سه بعدی در تبریز برایتان پیش آمده باشد، میزان هزینه خدمات پرینتر سه بعدی است. خدمات پرینت سه بعدی در کشورمان ایران به صورت ساعتی حساب می شود. در حالت کلی موارد زیر تعیین کننده هزینه خدمات پرینتر سه بعدی هستند:

  • با توجه به جنس و وزن نوع ماده ی پرینت سه بعدی شده

برای مثال در شیوه انجام پرینت سه بعدی FDM، نوع مواد مصرفی در این تکنولوژی و همچنین هزینه مواد و وزن ماده مصرف شده یکی از پارامتر های با اهمیت در محاسبه ی ارزش و قیمت نهایی خدمات چاپ سه بعدی است. عمده ترین متریال مورد استفاده در FDM جهت پرینت سه بعدی قطعه ها، PLA می باشد که محبوبیت بالائی دارد.

  • میزان ساپورت کار شده در قطعه برای مرحله پرداخت کاری

با توجه به پیچیدگی طرح، وجود ساپورت در تعدادی از طرحها غیر قابل اجتناب است. تعدادی از پرینتر سه بعدی با دو نازل کار می کنند و این قابلیت را دارند که از یک نازل مواد PVA را بیرون فرستاده و به عنوان ساپورت در پرینت سه بعدی قطعه به کار بگیرند.

ماده PVA یک ماده حلال در آب می باشد و بعد از اینکه چاپ سه بعدی طرح به اتمام رسید به راحتی می توان به کمک شستشوی قطعه بوسیله آب، ساپورت ها را پلک کرد. اما با دقت به بالا بودن هزینه خدمت های پرینت سه بعدی، چاپ مربوط به ساپورت PVA اغلب شرکت ها به ساپورت همجنس با قطعه پرینتی رضایت میدهند. گاهی کندن ساپورت ها امکان دارد برای تعدادی از قطعه ها زمانبر عمل کند مثلا امکان دارد ساعت ها برای کندن ساپورت ها از قطعه ی اصلی زمان لازم باشد. همچنین برای پرداخت کاری بعد از پرینت محل های اتصال ساپورت ها به قطعه ی اصلی باید مدتی را صرف کرد که این زمان به شکل هندسی قطعه و ابعاد قطعه بستگی دارد.

نازل پرینتر سه بعدی

نازل پرینتر سه بعدی

  • زمان مورد نیاز برای پرینت، پرینت سه بعدی مدل

مدت زمان چاپ سه بعدی مدل به موارد گوناگونی متکی است. این مورد ها به صورت مستقیم برروی کیفیت سطح پرینت سه بعدی و به علاوه استحکام قطعه تاثیر گذار است.

موارد موثر بر زمان پرینت سه بعدی

  • ضخامت لایه های چاپ سه بعدی شده
  • قطر نازل استفاده شده
  • سرعت پرینت سه بعدی قطعه
  • میزان درصد اینفیل قطعه
  • میزان پیچیدگی قطعه از لحاظ گسسته بودن قسمت های مختلف
  • کیفیت متریال یا فیلامنت مورد استفاده در پرینت سه بعدی

با توجه به موارد مذکور در مقاله خرید پرینتر سه بعدی در تبریز ، فروشگاه سارای3D با افتخار ارائه دهنده باکیفیت ترین و مناسب ترین پرینتر سه بعدی ها را به منظور ساخت قطعه ها و طرحهای شما مشتریان عزیز و ارزشمند می باشد.

اعتبارسنجی مراکز فروش پرینتر سه بعدی

دقت داشته باشید که اگر قصد خرید پرینتر سه بعدی در تبریز را دارید بدانید که یک مرکز خرید پرینتر سه بعدی با اعتبار موارد زیر را دارد:

  • مجوز های قانونی،
  • محل کسب قابل دسترسی،
  • شماره تلفن ثابت شهری
  • سایتی معتبر جهت دسترسی سریع
  • و …

خرید پرینتر سه بعدی در تبریز

نرم افزارهای مورد استفاده در چاپ سه بعدی

رایج ترین تکنولوژی مورد استفاده در پرینت سه بعدی، روش FDM است که مواد مصرفی اولیه آن از جنس پلاستیک است. به منظور پرینت سه بعدی قطعات می بایست نخست از نرم افزارهای طراحی سه بعدی استفاده و  فابل های خروجی مورد نظر را  با پسوند STL وOBJ ذخیره کنید.تعدادی از این نرم افزار ها که بهتر است در زمان خرید پرینتر سه بعدی در تبریز بدانید:

  1. کتیا،
  2. اتوکد،
  3. سالیدورک و…

فایل های سه بعدی آماده

از سایت های مختلف که در اینترنت موجود می باشد که  معروف ترین آنها  THINGIVERSE  است.

خرید پرینتر سه بعدی در تبریز

برای خرید پرینتر سه بعدی در تبریز از سارای3D، می توانید به روش تلفنی، حضوری همچنین آنلاین سفارش خود را انجام دهید.

  • تماس با ما
  • 04134477038 – 09045412243
  • تبریز، منطقه صنعتی غرب، بلوار صنعت، شهرک فناوری خودرو، طبقه 3، واحد 301
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *